10.3.2010

Kevätpipo

Kadotin rakkaan viininpunaisen piponi ennen joulua erään työmatkan tohinoissa - onko se nyt ihme, jos ajatukset alkavat harhailla wieniläisten joulumarkkinoiden ihmisvilinässä ja tavarapaljoudessa niin ettei pipon putoamista huomaa lainkaan? Olen kulkenut koko hyisen talven käyttäen vuoroin oranssia villapipoa, vuoroin tummanvihreää tai ruskeaa baskeria. Mikään noista väreistä ei oikein saa kevätfiilistä aikaan, joten asialle oli pakko tehdä jotain.

Pelastukseksi koitui Novitan uusi Tico Tico -lanka, jonka vihreät ja turkoosit sävyt saivat minut neulomishurmion valtaan! Malli oli mukavan helppo mutta nypyt ja palmikot tarjosivat kuitenkin sopivasti mietittävää. Käytin kaksinkertaista lankaa, koska halusin piposta lämpimämmän. Alkuperäisessä ohjeessa on käytetty 7 veljestä -lankaa, mutta hyvin tuntui ohje toimivan myös vähän sovellettuna.





Palmikkopipo Novita Tico Tico -langasta. Ohje: Novita Syksy 2008, malli nro 38. Pyöröpuikko nro 3,5, 120 s.

4 kommenttia:

  1. Onpa ihanan värinen!
    Mä en ole koskaan innostunut nypyistä, mutta kaipa niitäkin täytyy joskus kokeilla :-)

    VastaaPoista
  2. Mulla on aina keväisin ihan hurja vihreännälkä, tämä tuli selvästi paikkaamaan myös sitä tarvetta :-) Loppukesästä sitten taas mieli suuntautuu kohti keltaista ja oranssia. No keltaisesta tykkään kyllä keväälläkin. Väriterapiaa :-)

    VastaaPoista
  3. Kiva pipo! Väri ja malli ovat harmoniassa keskenään. Olen kerännyt rohkeutta kokeilla jotain palmikko- ja nyppymallia. Toistaiseksi olen vain tuijotellut ohjeita silmät pyöreinä.. ehkä ensi talvena onnistaa!

    VastaaPoista